Cukormentes fahéjas granola

Mióta IR-es vagyok, azóta nézegetem sóvárogva a boltokban a müzlikeverékeket, hiszen én még nem találtam olyat, amiben ne lenne cukor, méz vagy valamilyen aszalt gyümölcs. Egyszer, amikor már sokadjára futottam neki a müzlivásárlásnak, és megint csak oda lyukadtam ki, hogy álltam a sorok között, és néztem szomorú bociszemekkel eme bolti remekeket, akkor eldöntöttem, hogy megcsinálom magamnak. Bevásároltam hozzá minden földi jót, és elkezdtem kísérletezgetni. Most pedig örömmel jelentem, hogy sikerült egy szuperfinom, ropogós granolát alkotni, ami vesztemre annyira jó lett, hogy alig tudtam belőle elsőre elrakni reggelire, mert már a tepsiből megettem. :D 

Jöhet a recept? :) 

dsc_0719-min.jpg

Hozzávalók:

- 200 g finomszemű zabpehely 

- 140 g eritrit

- 4 tojás fehérje

- 4 evőkanál kókuszolaj

- dió/magkeverék/kókuszchips vagy ez így mind ízlés szerint

- 2 evőkanál fahéj vagy mézeskalács fűszerkeverék (de lehet akár kakaópor is) 

 dsc_0715-2-min.jpg

Igazából roppant egyszerű a művelet. A zabpelyhet összekeverjük az eritrittel, a fahéjjal és a magkeverékekkel. A tojásokat és a kókuszolajat hozzáöntjük és egy masszává keverjük. 

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, elegyengetjük benne a masszát, de nem kell teljesen lenyomkodni. Betoljuk 10 percre a sütőbe, átforgatjuk, hogy egyenletesen piruljon, és még 5 percig sütjük. 

Ha valaki eszik aszalványokat, akkor a sütés után azt is belekeverhetjük. Üvegbe vagy jól záródó műanyag tárolóba tesszük, ha már kihűlt. 

Most így karácsony előtt pedig ajándékba is készíthetjük egy cuki üvegben. :) 

Tipp: Én reggelire kókusztejbe szoktam szórni, mert azt nem kell számolni IR-esként. De ehetjük joghurttal is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr2113510457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lylaharvey 2017.12.20. 07:33:28

Mindenképpen kipróbálom! Bár nem vagyok IR-es, a bolti cukros változatokat én is kerülöm. Sajnos az összes házi készítésű granola receptjében jelentős mennyiségű méz szerepel, ami szintén nem annyira jó megoldás....na, de ez végre nem olyan :)

dora.iklodi 2017.12.20. 07:34:12

@lylaharvey: Örülök, hogy ezzel neked is tudok segíteni! :) Ha van kedved meg időd, akkor írd meg nekem, hogy sikerült! :)

lylaharvey 2017.12.22. 22:40:07

@dora.iklodi: Két változatot csináltam, mindkettő ajándék lesz. Az egyik mézeskalács-szegfűszeg ízesítésű (olivaolajjal kókusz helyett), a másik kakaós-kardamomos. Utóbbiba a tojásfehérjékhez kevertem egy kis vanília aromát is. Nagyon jók lettek ízre és állagra is, abszolút működik a recept! Egy részüket eltettem magamnak, magába is tök jó rágcsálni őket :)

Андриана Кузнецова 2018.02.16. 08:41:13

Kedves Dóri!
Milyen dió félét lehet bele tenni és mennyit? Pl. mandulát nyersen, és együtt sütni?
Köszönöm szépen a receptet ❣️

dora.iklodi 2018.02.16. 08:42:48

@Андриана Кузнецова: Ízlés kérdése, hogy milyen magvakat teszel bele és mennyit, azért nem írtam oda :) én egy ilyen magmixet szoktam belerakni, egy kis zacskóval, ami a Sparban kapható. De persze lehet nyersen mandulát, diót, kesudiót, bármit.

Андриана Кузнецова 2018.02.17. 21:34:45

@dora.iklodi: Köszönöm szépen!! Megcsinaltam és sikerült!! ❤️

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!