Vegán gombakrémleves mindenmentesen

A gomba egy szuper értékes alapanyag, hiszen jócskán tartalmaz fehérjét, így gyakran húspótlóként is használják a vegetáriánusok és vegánok. De nem csak fehérjében bővelkedik, hanem zsírokat, szénhidrátokat, ásványi sókat, A-, B-, D-vitamint is tartalmaz. Én azért is szeretem, mert gyorsan elkészül, és könnyen főzhetünk belőle ragut, levest vagy akár fasírtot is. Most egy krémlevest készítettem vegyes erdei gombából percek alatt, aminek a tetejét pirított dióval szórtam meg. Isteni lett. :) 

dsc_2768-min.jpg

Hozzávalók 4 főre:

- 500 g erdei gomba vegyesen vagy csiperke gomba megtisztítva 

- 1 fej vöröshagyma megtisztítva

- 2 gerezd fokhagyma megtisztítva

- 5-6 szál friss kakukkfű

- só, bors 

- 6 dl víz vagy zöldségalaplé 

- 2 ek olaj 

- 2 marék összetört dió 

dsc_2741-min.jpg

A vöröshagymát felkockázzuk és egy fazékban, a 2 evőkanál olajon megdinszteljük. Ha már kissé megpirult, akkor hozzáadjuk a szétnyomott fokhagymát is. 

A gombát rádobjuk a hagymára és folyamatos kevergetés mellett nagy lángon megpirítjuk. 

Ha kapott egy kis színt, akkor felöntjük vízzel/alaplével, sózzuk, borsozzuk, beletesszük a kakukkfüvet és fedő alatt 10-15 perc alatt megfőzzük. 

Közben egy száraz serpenyőben lepirítjuk az összetört diót. 

Ha megfőtt a leves, akkor egy botmixer segítségével krémesre turmixoljuk. Ha túl sűrűnek találjuk, akkor adhatunk hozzá tejszínt. Én rizstejszínt szoktam használni ilyenkor. 

Tányérokban szedjük és megszórjuk a pirított dióval. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr2614207523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!

süti beállítások módosítása