Egy plázában is lehet egészségeset enni!
A Kedvenc Bisztróban jártam

Ugye nem csak én vagyok bajban, amikor egy plázában kell valami finom, de egészséges (IR-diétába is beilleszthető) étel után néznem? Újra és újra nekiveselkedek, hogy na most!, na most aztán találok valamit, amit én is ehetek. Rovom a köröket az éttermek körül, de végül már abban sem vagyok biztos, hogy éhes vagyok-e. Túlnyomórészt az éttermek a salátákkal ki is merítik az egészséges vagy vega/vegán étel fogalmát, ráadásul amikor a salátaöntet összetételéről kérdezem őket, akkor úgy néznek rám, mintha egy másik bolygóról érkeztem volna. 

Nem így a Mammutban lévő Kedvenc Bisztróban, ahol nem csak szuper hamburgereket lehet találni húsos és vegán változatban, hanem mindenmentes leveseket és főzelékeket is. 

dsc_0402.jpg

Egy minimális pár perces kóválygás után rá is leltem a bisztróra (Mammut I. Bevásárlóközpont, Lövőház utca 2-6. 3. emelet), ami már a design-nal is kilóg a többi, bevásárló központban lévő étterem közül.  Fiatalos, vagány és a galéria részben nyugodtan el lehet bújni beszélgetni, vagy csak megpihenni pár percre az állandó rohanásban. 

dsc_0403.jpg

Az étlap folyamatosan változik a néhány állandó hamburger mellett, havonta rukkolnak elő a szezonális zöldségkínálathoz igazodó finomságokkal. Ez nálam hatalmas plusz pont, hiszen miért is ne azokat az alapanyagokat használnánk, amelyek idényszerűen elérhetőek. Elképesztő felüdülés, hogy végre egy kvázi gyorsétterem továbbgondolta a vega és vegán vonalat, és nem  rántott sajtot vagy gombát lehet kapni, hanem isteni hamburgert, levest és főzeléket is. 

dsc_0388.jpg

Ráadásul megtudtam, hogy a krémleveseket és főzelékeket sem liszttel vagy egyéb sűrítő anyagokkal sűrítik, hanem visszanyúlnak a hagyományos, már szinte elfeledett módszerekhez. Ez nem más, mint hogy saját anyagukkal, vagy burgonyával sűrítenek, így nem tartalmaz sem lisztet, sem tejterméket a fogás. Ez az élvezeti értéken egyáltalán nem ront, sőt. 

Kíváncsivá tett, hogyan fér meg egymás mellett a húsos és a vegán hambi, így leteszteltük mind a kettőt. 

A vegán változatban most brokkolifasírt helyettesíti a húspogácsát, és erre olvad rá a füstölt vegán sajt, ami már-már zavarba ejtően hasonlít a hagyományos sajthoz. A bucit is helyben készítik ehhez, hiszen így tudják megoldani, hogy tojásmentes legyen. Mind a kettőhöz sült édesburgonya jár,, ami (nem túlzok) életem eddigi legjobb édesburgonya körete! Nincs eláztatva, ropog, és pont kellően sós. Remélem nem hétpecsétes titok a recept,  mert muszáj megtudnom mitől lesz ilyen zseniális! 

dsc_0391.jpg

Ha már ott jártam, akkor a mindenmentes édesség sem maradhatott ki a sorból, nagy puffogva ( :D )  sebtiben el is tüntettem egy paleo szilvás-fahéjas sütit, ami kellően hozta a karácsonyi hangulatot a maga mézeskalácsos ízével. :) 

dsc_0413.jpg

Ha már majd’ idegösszeroppanást kaptatok a karácsonyi ajándékvadászat közepette, akkor ugorjatok be a Kedvenc Bisztroba és döntsétek el, hogy nektek melyik a kedvenc burgeretek! 

NYEREMÉNYJÁTÉK!

A Kedvenc Bisztroval úgy gondoltuk, kedveskedünk nektek egy kis meglepetéssel is. A Facebook oldalamon ITT találjátok a bejegyzésemet a bisztróról, amelyet ha megosztotok Facebookon, akkor tiétek lehet egy 2 fős vacsora az étteremben! Sorsolás: 2017. december 15.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr8313455961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!

süti beállítások módosítása