Járd be Brüsszelt egy nap alatt!

Teljesen váratlanul, egy félreértés okán úgy alakult, hogy egy napot Brüsszelben kell töltenem, mielőtt továbbindulok onnan a dél-franciaországi utamra.

A váratlant pedig a szó szoros értelmében vegyük, mivel ez az utat megelőző délután derült ki. Miközben igyekeztem „az élet úgy szép, hogyha zajlik” mottót és a "no panic" mondatot minél többször mantrázni magamban, párhuzamosan próbáltam a bőröndömbe 10 napra való cuccot gyömöszölni, jegyet foglalni a másfél óra múlva Debrecenbe induló vonatra (mert nyilván nem egyszerűsítette az sem a szituációt, hogy nem Budapestről indult a járat) és a nem létező harmadik kezemmel pedig irtó gyorsan olyan ismerősök után kutatni, akik valami csoda folytán tudnak nekem egy éjszakára szállást intézni Brüsszelben.  

Ha valaki ekkor azt mondja nekem, hogy 2 óra múlva már a vonaton zötyögök azzal a tudattal, hogy talán csak a felét hagytam otthon a szükséges holmiknak, és másnapra pedig már a szállásom is megvan, akkor nemes egyszerűséggel szemberöhögöm.

Pedig így történt. Hála a kedves ismerősöknek és a Couchsurfingnek. (Ezúton is buzgón küldöm a hálapuszikat annak, aki kitalálta :) )

Tudni kell, hogy soha nem utaztam még külföldre magamban és a couchsurfinget sem egyedül terveztem először kipróbálni egy igazából teljesen idegen férfi vendégszeretetében bízva. A last-minute megoldandó problémák tömkelegében tobzódva ilyen „apróságok”-on egy pillanatig sem volt időm rugózni.

A hajnali 4 órai kelés és a 2 órás repülőút után hipp-hopp Brüsszelben találtam magam, ahol a város egyik végéből kellett eljutnom a másikba, természetesen tömegközlekedéssel. Ez nem volt annyira pofonegyszerű, mint ahogy én azt elsőre gondoltam. Nem számoltam azzal, hogy  Budapesttel ellentétben itt kb. semmi nincs egyértelműen kiírva vagy térképen kirakva, és információs pontot ne keress. Szóval térkép vagy Google Maps nélkül ne vágjunk neki Brüsszelnek, hacsak nem szeretnénk pár órát pluszban kóvályogni.

Miután átverekedtem magam a városon és megebédeltem az Atomium lábánál, már jött is értem a vendéglátóm, aki nem csak egy szuper szobát biztosított nekem éjszakára, hanem mint önkéntes idegenvezető a várost is megmutatta sok-sok helyi sztorival és legendával tűzdelve. Már több, mint 200 couchsurfert látott vendégül, úgyhogy rutinosan, kedvesen és kemény tempót diktálva jártuk körbe a nevezetességeket és híres helyeket. Most be is mutatok párat, amiket szerintem nem érdemes kihagyni, ha Brüsszelben járunk:

  1. Delirium Cafe 

Férfiak figyelem! Ez számotokra a mennyország, vagy talán még annál is jobb. A három szintes, mintegy 200 négyzetméteres sörözőt egy kis sikátorból nyílva találhatjuk meg. A cégéren egy rózsaszín elefánt látható, amit az alkoholisták delirium tremens-rohamaikor fellépő hallucináció inspirált.

A kínálat tényleg hatalmas, regényvastagságú itallapon sorakoznak a mintegy 60 ország sörei. Kétszáz félét tudnak csapolni, és mintegy kétezret üvegben árulnak. Kulcsfontosságú hely ez a turistáknak, helyieknek és az itt tanuló egyetemistáknak is. Gondolom most már nem kell magyaráznom, hogy miért. :) 

delirium_cafe_1_4.jpg

  1. Hotel Metropole

Ha utazni szeretnénk egy kicsit az időben, és valami igazán elegáns helyre vágyunk, akkor térjünk be nézelődni az 1895-ben épült, 5 csillagos luxusszállodába, a Hotel Metropole-ba. Az art deco stílusú hotelben márványlépcsők vezetnek a szobákhoz, az elképesztően szép csillárok, a faburkolatú recepció és kézzel festett üvegek között úgy érezhetjük magunkat, mint egy régi film szereplői. Számos fontos tárgyalás és konferencia zajlott itt, így például a híres vendégeket bemutató falon Albert Einstein nevét is megtalálhatjuk.

 img_20160515_123000.jpg

  1. Pisilő kisfiú és annak változatai

Brüsszel egyik szimbóluma ez a kis szobor, aminek az eredetét nem tudják pontosan, 2 legenda is övezi. Az egyik szerint egy nagy tűzvészt állított meg a Pisilő Fiúcska, egy másik szerint egyszer egy városba látogató kereskedő elvesztette a forgatagban a fiát, akit hosszú, kétségbeesett keresgélés után, éppen egy ilyen pózban talált meg és a viszontlátás örömére állíttatta a szobrot.

Gyakran beöltöztetik, így például most amikor én voltam, kis matróz jelmezben volt látható. Olyannyira a szimbóluma a városnak, hogy úton útfélen mindenféle formában belebotlunk. Az egyik sarkon fagyival a kezében, a másikon pedig már sört pisilve hívja fel a figyelmet egy sörözőre.

dsc_0517.JPG

dsc_0514.JPG

dsc_0502.JPG

  1. Atomium

Brüsszel másik szimbóluma az atommag mintájára, alumíniumból épült épület. Az 1958-as világkiállításra állították, és az eredeti terv szerint el akarták bontani. Azonban ma már kilátóként üzemel, és az őt körülvevő hangulatos parkban pihenhetünk meg egy kicsit.

img_20160515_124508.jpg

 

  1. Belga csoki, sültkrumpli, waffel és társai

A belgák iszonyatosan büszkék az ételeikre és termékeikre, de azért szemfülesnek kell lenni, hogy például ne a kimondottan turistáknak árult méregdrága, de kevésbé jó minőségű csokikkal húzzanak be a csőbe. A vendéglátóm szerint a 3 legjobb csokimárka a Neuhaus, a Wittamer és a Leonidas, amiket célszerű nem a belváros turistanegyedében, hanem a szupermarketben megvenni. És persze ha már itt járunk, akkor ne hagyjuk ki a waffelt és a belga sültkrumplit sem, de azért ne számítsunk a gasztronómia csúcsára :) 

 kr.png

Kalandos volt az utam Brüsszelbe, de a spontán városnézés és couchsurfing is mind mind megerősített abban, hogy mennyire szuper dolog, ha megragadjuk a lehetőségeket, megéljük a pillanatokat, bátorságot veszünk és belevágunk ismeretlen dolgokba. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr268718360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!

süti beállítások módosítása