Csokis cseresznyelekvár cukor és tartósítószer nélkül

Bár nagymamám fortélyait ellesve egész nyarakat töltöttünk befőzéssel, én magam még soha nem álltam neki. Most viszont, hogy inzulinrezisztensként nem ehetek cukrot, és alapvetően is kerülöm a tartósított, adalékanyagokkal teletömött élelmiszereket, nekivágtam. 

Szeretek kísérletezgetni és odáig vagyok a nem megszokott ízekért, így egyből egy csokis, fűszeres verzióját készítettem el a cseresznyelekvárnak. Annnnyira finom lett, hogy legszívesebben magában bekanalaznám! :) 

dsc_0581_v2.jpg

Íme a hozzávalók és az elkészítés:

lek_var_05.jpg

 

Bár írtam a receptbe édesítőszert, én elhagytam, mert a gyümölcs önmagában is édes volt. Ezért érdemes kóstolni közben, hogy mindenki a saját maga ízlése szerint édesítse és fűszerezze. 

Hűtőben 1 hétig áll el, fagyasztóban viszont akár fél évig is. 

 Jó lekvárfőzést! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr348779398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!

süti beállítások módosítása