Édesburgonyás gnocchi

A gnocchit (ejtsd: nyokki) ami igazából az olasz krumplinudli, otthon is könnyedén elkészíthetjük, ráadásul ha nagyobb mennyiségre vállalkozunk, akkor le is fagyaszthatjuk és egy következő ebédhez vagy vacsorához gyorsan megfőzhetjük. Én a burgonya helyett most édesburgonyát használtam, hiszen az sokkal barátibb az IR-esek és cukorbetegek számára. 

A feltétet variálhatjuk bátran, én most pirított fenyőmagot és zsályát szórtam rá. 

dsc_0252-min.jpg

 

Hozzávalók:

- 2-3 db édesburgonya

- 250-300 g teljes kiőrlésű liszt (ha gluténmentesen szeretnénk, akkor barna rizsliszt)

- 1 db tojás sárgája

- só

- 1 marék fenyőmag

- 1 marék zsálya

- 1 tk vaj/kókuszzsír 

dsc_0247-min.jpg

Az édesburgonyát meghámozzuk, felkockázzuk és puhára főzzük. Ha megfőtt, akkor leszűrjük és krémesre összetörjük. Hagyjuk ihűlni langyosra. 

Sózzuk, beleütjük a tojás sárgáját és annyi lisztet adunk hozzá, amitől már nem ragad, de nem is lesz kemény. Én egy hozzávetőleges mennyiséget írtam, függ az édesburgonya méretétől és a liszt típusától is, hogy mennyit vesz fel. 

Négy gombócra osztjuk a tésztát és rudakat sodrunk belőlük. 1 centis darabokra vágjuk a rudakat, és nudli formájúra alakítjuk. 

Forrásban lévő vízben 5-6 perc alatt puhára főzzük a nudlikat, majd szűrőkanállal kiszedjük. 

Egy serpenyőben olajat hevítünk, rádobjuk a fenyőmagot valamint a zsályát, és megpirítjuk. Hozzákeverjük a nudlit is, és azt is addig pirítjuk, míg egy kis színt kap. 

Tálalásnál szórhatunk még rá sajtot is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderfoodwonder.blog.hu/api/trackback/id/tr5813989900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

bb_l1346_masolat.jpg

Iklódi Dóri vagyok, a blogomon pedig olyan recepteket osztok meg veletek, amelyek az inzulinrezisztensek étrendjébe is beilleszthetők, egyszerűek és gyorsan elkészíthetőek. Olvashattok itt továbbá a gasztroélményeimről és az egészséges életmódhoz kötődő témákról. 

Kövess Instagramon!

süti beállítások módosítása